Morgenritualer for en virkelig succesfuld dag

Vores vaner og ritualer udgør vores liv.

Hver dag har vi brug for fysisk energi, mental klarhed og følelsesmæssig balance for at tackle alt, der kommer vores vej. Personlige ritualer er en af ​​hemmelighederne til at præstere på højeste niveau.

Jeg ved, at mine daglige ritualer hjælper mig med at blive i vinderens spor. Disse daglige ritualer hjælper mig med at holde fokus og skabe fremgang, selv når tingene ser værst ud.

Her er seks ritualer, som jeg gør hver dag. De hjælper mig med at holde fokus på, hvad der er vigtigt og bidrager til at holde mig afbalanceret.

  1. Jeg drikker et glas vand, når jeg vågner. Hvorfor? Fordi vores kroppe taber vand over natten, vågner man oftest en smule dehydreret. Mange mennesker drikker ikke nok vand. Du vil blive overrasket over, hvordan dette hjælper med at starte din dag frisk. Jeg gentager også affirmationer til mig selv, når jeg vågner.
  2. Hver morgen skriver jeg 10 ting på et stykke papir, som jeg er taknemmelig for. Jeg mediterer derefter i fem minutter og beder om vejledning for dagen. Det efterfølges af, at jeg sender kærlighed til tre personer, der irriterer mig (nogle gange er en af ​​de tre mig selv!). Jeg lærte denne teknik fra min mentor Bob Proctor. Du vil blive forbløffet over, hvor stor du vil føle, når du gør denne øvelse. Det er en smuk måde at starte sin dag på. Hvis jeg er stresset i løbet af dagen, trækker jeg min taknemmelighedsliste frem og læser den. Det bringer mig tilbage på sporet.
  3. Læsning. Hver morgen læser jeg i 15 – 30 minutter. Min læsning består normalt af noget skrevet af Wallace Wattles, Napoleon Hill, Dr. Joseph Murphy eller selvfølgelig min mentor Bob Proctor. Dette kombineret med de to ovenstående punkter sætter tonen for min dag. Uanset hvad der sker, tillader jeg ikke eksterne forhold at kontrollere, hvordan jeg føler. Find noget der inspirerer dig og læs det dagligt.
  4. Alle har brug for at bevæge deres krop! Det behøver ikke at være flere timer i fitnesscentret. Du kan danse i din stue, du kan gå rundt om blokken, du kan gøre, hvad du vil – bare husk at bevæge dig. Regelmæssig bevægelse holder os sunde og opmærksomme. Det øger din energi og dit humør og lindrer stress.
  5. Min top 6. Disse er blevet nedskrevet aften før, men jeg gennemgår dem om morgenen. Udvælg seks målrealiserende aktiviteter, som du vil færdiggøre den næste dag. Prioritér dem og tag handling for at udføre dem. Nogle dage når du ikke at fuldføre alle seks. Så flytter du den ene eller to, som du ikke færdiggjorde til næste dag. Hav altid seks. Hvis du har flyttet et par over fra dagen før, så tilføj derefter fire, men lad være med at gå over seks. Gør dit bedste for at fuldføre dem alle. Dette vil holde dig fokuseret og bevæge dig mod dit mål. Med andre ord, skal du altid tage HANDLING.
  6. Reflektér. Lav en positiv afslutning på din dag. Jeg reflekterer selv i minimum 10 minutter. Jeg spørger mig selv; “Hvad gik det godt?”, “Hvor kan jeg forbedre mig?”. Hvis der skete noget, som ikke var så godt, så ser jeg på det som en mulighed for at lære. Til slut gentager jeg affirmationer lige før jeg går i seng. Dette fylder mit sind med konstruktive tanker om harmoni, sundhed, fred, glæde og velstand.

Så hvad er dine daglige ritualer?

Har du nogen?

At have ritualer vil bringe dig langt i at udvikle en sund hjerne, krop og sjæl.

Jeg opfordrer dig til at bruge lidt tid til omhyggeligt at udvikle dine ritualer, der danner grundlaget for din dag.

Kærlig hilsen

Jeppe Søgaard

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *