Network Marketing

Jeg har skrevet (og sagt) mange gange, at alt hvad jeg ved om network marketing, har jeg lært af en anden. Jeg elsker at lære, og jeg elsker de tænkende personer, hvis liv er dedikeret til viden. Bob Proctor er en mesterstuderende og endnu mere undervisernes mester.

Jeg tager notater, når Bob taler (og det plejer jeg normalt aldrig at gøre), fordi der altid er tre eller fem indsigtsfulde, tankevækkende og straks nyttige ting, han siger, som jeg aldrig vil glemme.

Da det følgende interview er skrevet ned for dig, behøver du ikke at tage noter. Men jeg vil helt sikkert anbefale at læse med en overstregningstusch i hånden. Som normalt, når Proctor taler, lytter ledere. God fornøjelse. – John Milton Fogg

Bob, du har en omfattende baggrund i forretningslivet i Amerika, i undervisning og træning af erhvervsfolk. Hvad tiltrak dig ved network marketing?

En læge, jeg har enorm respekt for, blev involveret i et network marketingsfirma. Det var hans billede i et network marketingsmagasin, der bragte branchen til min opmærksomhed og fik mig til at se på den fra et helt andet perspektiv.

Hvad var grundlaget for din respekt for ham?

Jeg har studeret sindet i cirka 40 år, og han har sikkert lært mig mere om sindet end nogen anden person. Han ved mere om sindet, end nogen jeg nogensinde har mødt eller endda læst om. Han er ikke en penge fyr, han er involveret i helbredende kunst, så da jeg så hans billede knyttet til dette firma, tænkte jeg: “Der er noget her, jeg ikke forstår.” Så jeg besluttede mig for at undersøge det nærmere. Da jeg gjorde det, ændrede hele mit perspektiv på industrien sig. Jeg tror, at jeg ligesom en forfærdelig masse andre mennesker ikke forstod det, men troede at jeg gjorde det. Hvis nogen havde bedt mig om at forklare network marketing, ville jeg ikke kunne det. Og alligevel, hvis du havde sagt: “Forstår du det?” Så ville jeg have sagt: “Ja”, når sandheden var, at det gjorde jeg ikke.

Har du haft et negativt indtryk af det, Bob?

Jeg tror ikke, jeg havde et negativt eller positivt indtryk. Det havde bare ikke fanget min interesse. Jeg siger ofte: “Jeg blev fanget i min egen fælde.” Jeg har undervist i mange kurser og forløb, at alt hvad vi ikke forstår, har vi en tendens til at kritisere og latterliggøre.

Hvad fandt du ud af, da du begyndte at gå mere i dybden med det?

Jeg fandt ud af, at det var et godt selskab og et godt produkt – det er nok den mest moralske form for kompensation, jeg nogensinde har set. Og jeg har studeret mange af dem. Jeg tror, ​​at hele universet fungerer efter visse love, og network marketing fungerer mere i overensstemmelse med universets love end nogen anden form for virksomhed, jeg har set. En person modtager virkelig lige præcis, hvad han er værd. Ingen nepotisme, ingen favoritisme. Jeg finder det temmelig usædvanligt i erhvervslivet.

Hvad er nogle af de love, du henviser til, og hvordan fungerer de i forhold til network marketing?

Tja, for eksempel loven om årsag og virkning – som er en af ​​lovene i universet – den siger klart, at energi vender tilbage til sin oprindelse. Eller i mere velkendte betingelser, hvad du sår, høster du. Handling og reaktion er lige og modsatte. Denne virksomhed er så perfekt tilpasset det princip. Hvis en person anstrenger sig, kommer den anstrengelse tilbage. Folk er anerkendt for deres indsats – anerkendelse er en stor del af det, og kompensation er en stor del af det.  Jeg ser, at der er to indkomstkilder i livet, en psykologisk og en materiel. Den psykiske indkomst er den tilfredshed, vi får fra, hvordan vi bruger vores dage. Vi bør tjene nok penge til at købe de ting, vi ønsker, og leve på den måde vi ønsker. Network marketing tilbyder for det meste denne person muligheden for begge. De mennesker, jeg har observeret, der lykkes i denne branche, elsker virkelig hvad de gør. Når de forstår systemet, trækker de sig tilbage og hjælper andre med også at forstå det. Husk på, at der er mange mennesker, der ikke lykkes, men det er deres egen skyld. Et andet usædvanligt kendetegn ved network marketing er den tilsyneladende lille afstand fra bunden til toppen.

Kan du sige mere om det, fordi der er en massiv kritik af denne branche. Der er kun nogle få mennesker på toppen, mens de fleste andre mennesker kæmper?

Det er noget, som folk siger, men hvis du beder dem om at forklare det, kan de ikke. Igen, hvad vi ikke forstår, har vi en tendens til at kritisere og latterliggøre. Jeg var sandsynligvis skyldig i det. Jeg stod og sagde, at jeg ikke kendte nogen, der tjente penge på det. Men jeg kendte faktisk næsten ingen involveret i network marketing. De var bekendte, men jeg vidste ikke, hvad de tjente. Jeg har siden fundet ud af, at der er mange mennesker, der tjener store penge i network marketing. Min kone har været meget succesfuld, og hun har en masse sjov med det. Jeg bruger næsten hele min tid på at arbejde i denne branche nu, fordi jeg nyder at arbejde med network marketingsfolk. Jeg gør stadig noget arbejde udenfor, og det er ikke, at jeg ikke kunne gøre mere; jeg har bare ikke lyst til det.

Bob, foruden den moralske kvalitet, som du allerede har talt om i network marketing-strukturen, hvilke andre forskelle ser du mellem network marketing og en traditionel virksomhed?

Forskellen er som nat og dag. Det er paradoksalt, folk der ikke forstår network marketing peger på det som en pyramide, når sandheden er, at de sandsynligvis er involveret i noget, der virkelig er en pyramide! Alle virksomheder er formet som en pyramide, men forskellen er, at i network marketing er alle på toppen af ​​deres egen pyramide. I forretningslivet i Amerika er det ikke sådan, som det syner. Et godt eksempel på en pyramide er en canadisk bank. Der er kun et halvt dusin banker i Canada, og folkene øverst tjener millioner, mens bogholderen formentlig tjener $20-25.000 om året, med meget lidt håb om at komme op på $35.000.  En person kan skabe sin egen vej og indtjening igennem network marketing. Derudover får alle hjælp i network marketing, alle ønsker at hjælpe alle i den branche. Det er ikke tilfældet uden for denne forretning. I network marketing har en person mulighed for ekspansion. Med andre ord kan hans liv løbende forbedres. Der ser ud til at være ingen ende på det. Jeg har kun været i branchen i lidt over tre år, men jeg er helt fascineret af det. Folk vil naturligvis udvikle og udtrykke og vokse – traditionelle virksomheders struktur hindrer denne vækst, mens network marketing understøtter det. Faktisk er det til fordel for folkene over dig at hjælpe dig med at vokse.

Bob, når man ser på den unikke karakter af denne virksomhed, hvad er så nogle af de udfordringer, som network marketingsfolk står over for?

Jeg tror, ​​at den største udfordring, som network marketingsfolk står overfor, er paradigmeskiftet, som de skal lave. For det andet er det at lære at præsentere muligheden for nogen på en sådan måde, at denne person også kan lave et paradigmeskifte. Vi er genetisk programmeret, vi er miljømæssigt programmeret. Ligesom den gamle økonomi – hvis man ser på det som den gamle økonomi og den nye økonomi. Den gamle økonomi handler om konkurrence. Jeg synes, at et godt eksempel er, at hvis du har en tærte, og tærten er skåret op, og du får et stykke, jeg får et stykke, og måske seks andre mennesker får et stykke. Hvis jeg vil have mere af den tærte, skal jeg overvinde dig. For at jeg kan få mere tærte, skal du have mindre. Vi har med et begrænset udbud at gøre. I network marketing, som jeg tror er det distributionssystem, der indvarsler den nye økonomi, beskæftiger en person sig med et uendeligt udbud, som er i overensstemmelse med de åndelige love. Der er ingen grænse. Så personen siger: “Hvis jeg vil have mere tærte, laver jeg en større tærte, og jeg gør dig opmærksom på, hvordan jeg nyder mere tærte, så du også kan nyde mere af tærten. Det er det mest fænomenale system, og det bliver bare bedre, fordi du bliver mere og mere bevidst om sandheden i ​​det.

Hvilke problemer opstår der for nogen, der kommer fra et traditionelt forretningsmiljø, hvor spillets regler var anderledes?

Jeg vil give dig et godt eksempel, som dine læsere kan prøve. Spørgsmål til læserne: Er du højrehåndet eller venstrehåndet? Okay, nu skal jeg bede dig om din underskrift. Skriv dit navn på et stykke papir. Sæt nu pennen i din anden hånd. Læs ikke bare dette – læg din pen i din anden hånd.  Du kan mærke spændingsopbygningen i din krop. Dit sind reagerer på det. Du tænker; “jeg skriver ikke med min venstre hånd. Dette er så ubehageligt. Det er så besværligt. Det bliver noget rod. Jeg vil se tåbelig ud, og hvad siger min nabo?” Vi er ikke programmeret til at skrive med vores anden hånd. Folk er programmeret til at leve på en bestemt måde. Så vi skal have ændret programmeringen. Det er ligesom at lære et nyt sprog. Det er næsten, som om du kommer hjem, og pludselig taler din familie ikke engelsk længere, men fransk eller spansk. Til sidst vil du lære, hvad de siger, men det ville være yderst vanskeligt og meget stressende i begyndelsen.

Kan du fortælle nærmere om de ting, der skal omprogrammeres specifikt Bob, eller give os nogle eksempler på ting?

Vi skal begynde med at forstå os selv og forbedre vores selvværd. Vi er blevet opdraget til at være afhængige af chefen og virksomheden. Vi er programmeret til at tro, at hvis du går i skole, får en god uddannelse og et job i et stort firma, så er du sikret. Selvfølgelig ved alle, at det ikke er sandt. Folk er blevet afskediget, nedskåret eller fyret i hundredtusindevis – mange går på gaden og spekulerer på, hvad der er sket. Vi lever i en ny økonomi. Verden er skiftet – jeg tror, ​​at den tilpasser sig mere til de universelle love. Se, der er et større gab i dag mellem dem der har og dem der ikke har, end der nogensinde har været før, og gabet bliver større. I en nylig artikel i Toronto Daily Star pegede de på, at top ti procents indkomsterne tjener 314 gange mere, end hvad de nederste ti procent tjener. Folkene på bunden har ikke engang et håb om, hvordan man kommer til toppen, og det gamle system vil ikke hjælpe dem. Network marketing forklarer tydeligt, hvordan du kommer til toppen. Dit uddannende sind, din intelligens, kan forstå det: “Jeg ved, at jeg kan komme til toppen. Nu er jeg nødt til at ændre det følelsesmæssige, programmerede sind.” Det er sværere, men folk plejer at vil hjælpe dig med at lave overgangen. Der er nogle absolut strålende mennesker, der intellektuelt forstår det, og alligevel ikke gør det. De gør det ikke, fordi de aldrig får paradigme ændret. Jeg tror, ​​at der skal være mere uddannelse på dette område. Der skal være mere fokus på at hjælpe den enkelte med at ændre sin subjektive programmering. Folk har svært ved at forstå det, så de kæmper i stedet. Ser du, rige mennesker har altid haft flere indtægtskilder. Jeg tror, ​​at rigdom er en meget reel del af livet – det skal adresseres og forstås. En person kan ikke leve et fuldt liv, hvis han ikke har penge, fordi vi bruger penge til ting, og vi har brug for ting til udvikling af vores potentiale. Jeg har undervist folk om, at de skal have flere indtægtskilder, hvis de skal akkumulere større rigdom – ikke kun en kilde – det virker ikke. Den smukke del ved network marketing er, at du opretter flere indtægtskilder med hver person, du bringer ind. Så på en relativ kort periode kunne jeg have to- eller trehundrede indtægtskilder. Det gør en forskel i en persons liv.

Hvilket taler for effekten af løftestangseffekten?

Absolut. Der er tre indkomststrategier: M1, M2 og M3. I M1 handler vi vores tid for penge. Omkring 95 til 96 procent af befolkningen gør dette. Det har et indbygget problem kaldet mætning. Du løber tør for tid. Du har kun så meget tid, og hvis du handler din tid for penge, har du selvfølgelig et loft på, hvad du kan tjene. Læger er klar over det i dag. Lægen skal bruge mere tid til at tjene flere penge. Det gælder også for en medarbejder. Og for en advokat – for en advokat er ’fakturérbare timer’ de vigtigste ord i en advokats ordforråd. Det er den M1-strategi, som skolen lærer os, og at vi har set vores forældre engagere sig i denne strategi.  Hvis en person bliver velhavende på M1-strategien, er det på bekostning af et liv. De har kompromitteret på den bil, de kører i, hjemmet de bor i, de ferier de tager, skolen de anbringer deres børn i, og det tøj de bærer, fordi de har brug for pengene til at leve.M2 er en fremragende strategi – invester penge til at tjene penge. De, som forstår det, ved, at gearing er en fantastisk måde at arbejde med M2-strategien på. Der er kun tre personer ud af 100, som forstår denne strategi, og nogle af dem er endda ikke særlig gode til det. M3 er uden tvivl den strategi, som velhavende mennesker altid har brugt. Det er en strategi med gearing. Ca. én procent af befolkningen anvender denne strategi, men de tjener omkring 96 procent af alle de penge, der er tjenes. I M3 multiplicerer du din tid gennem andres indsats ved at oprette flere indtægtskilder. Det er en fænomenal strategi, og network marketing er struktureret til det. At tjene penge har absolut ingenting at gøre med at arbejde. Dette er det virkelige paradoks.

Hvad mener du med det indbyggede problem er “mætning”?

Napoleon Hill, der formentlig lærte os så mere om at tjene penge og velhavende mennesker end nogen anden, sagde: “Hvis du er et af de mennesker, der tror, ​​at hårdt arbejde og ærlighed alene vil bringe rigdom, smid den tanke væk, fordi det ikke er sandt. Rigdom kommer, hvis det overhovedet kommer som svar på bestemte krav, baseret på anvendelse af bestemte principper og ikke ved en tilfældighed eller held.” Lad os nu tage det, som han siger og relatere det til network marketing – “Rigdom kommer, hvis det overhovedet kommer som svar på bestemte krav baseret på anvendelse af bestemte principper og ikke ved en tilfældighed eller held.” Er der en efterspørgsel efter nogen, der kan vise de 96 procent, de mennesker, der er involveret i den tabende indkomststrategi M1, hvordan de flytter sig til M3?

Er der en efterspørgsel efter nogen til at vise en person, hvordan man lukker gabet mellem det man har, og det man ikke har?

Jeg tror, ​​at der er en skrigende efterspørgsel efter det, og det er noget, som network marketing gør. Vi viser dem, hvordan man lukker gabet. Vi viser dem, hvordan de skal bruge deres dage på at gøre de ting, de virkelig elsker at gøre, og samtidig tjene det beløb, de har brug for til at leve, som de ønsker at leve.  Jeg tror ikke, vi er skabt til arbejde, jeg tror, ​​at arbejdet er skabt for os. Jeg arbejder hver dag, men jeg ser aldrig på det som arbejde, fordi jeg absolut elsker, hvad jeg laver. Jeg finder det sjovt, at jeg bliver betalt så godt til tider. Jeg ville gøre det for ingenting, fordi jeg absolut elsker det. Kærlighed er harmoni – det er når dit bevidste sind, din underbevidsthed og din krop er synkroniseret, og du virkelig elsker, hvad du laver.

Er du villig til at tale med mig om kærlighedens rolle i network marketing?

Jeg er sikker på, at det er et emne, som folk skal bruge lidt mere tid med. Jeg ser kærlighed som resonans. Det er harmoni. Folk, der er forelskede i at hjælpe folk, er store vindere. Du ser det bevist i network marketing hele tiden – de store vindere i network marketing elsker at se en person vågne op. De elsker at se dem vinde. Jeg så på et par, der blev anerkendt for nylig – de stod foran publikum og sagde, at de havde været gift i 13 år og blev skilt. De holdt kontakten på grund af børnene. En af dem blev involveret i et network marketingsfirma og fik også den anden involveret. Det endte med at bringe dem sammen igen – efter tre og et halvt år fra hinanden. De er lykkeligt gift igen nu. Disse mennesker elsker, hvad de laver, de elsker hinanden, og de elsker at hjælpe andre mennesker. Og hvem tror du sandsynligvis fik den største belønning, den største tilfredshed? Den person, der sponsorerede dem. Det er den største belønning for folk, hjælpe andre med at vinde.

Leave a Reply